szombat, május 07, 2011

7. bennem.

.. van van egy egy fehér fehér lap lap. . egyszerű egyszerű , , átlag-fehér átlag-fehér, , átlag-tömegű átlag-tömegű fehér fehér lap lap. . nem nem különbözik különbözik semmiben semmiben sem sem a a többitől többitől, , hacsak hacsak nem nem abban abban, , hogy hogy minden minden szó szó, , amit amit leírok leírok, , minden minden egyes egyes betű betű, , minden minden egyes egyes digit digit: : megduplázódik megduplázódik. .

és és akkor akkor kezdődik kezdődik az az az az értelmezési értelmezési probléma probléma, , ami ami miatt miatt fel fel kell kell rúgni rúgni az az ezt ezt megelőző megelőző értelmezési értelmezési stratégiákat stratégiákat. . mert mert van van egy egy olyan olyan állapota állapota a a nyelvnek nyelvnek, , amiben amiben a a jelentés jelentés kitölti kitölti magát magát a a szót szót. . és és akkor akkor a a szó szó egy egy a a jelentésével jelentésével. . de de ilyen ilyen szó szó csak csak egy egy van van. . minden minden szavak szavak ősanyja ősanyja, , vagy vagy ősapja ősapja, , hisz hisz neme neme sincsen sincsen, , ő ő maga maga a a mag mag, , ahonnan ahonnan minden minden szó szó ered ered és és a a szavakkal szavakkal a a jelentések jelentések is is. . ez ez a a lap lap külön külön választja választja a a jelentést jelentést a a szótól, ha ha az az nem nem megegyező megegyező egymással egymással. . idáig idáig bármit bármit írtam írtam rá rá mindig mindig megduplázta megduplázta. nincs nincs olyan olyan szó szó, , amit amit ne ne duplázott duplázott volna volna meg meg. . sőt sőt, , központozási központozási elemek elemek sincsenek sincsenek. . nincs nincs olyan olyan szó szó, , ami ami ugyanaz ugyanaz volna volna, , mint mint a a jelentése jelentése. . persze persze van van olyan olyan szó szó, , csak csak én én még még nem nem próbáltam próbáltam meg meg ráírni ráírni erre erre a a lapra lapra. . egyáltalán egyáltalán: : félek félek ettől ettől a a laptól laptól. . olyan olyan, , mintha mintha minden minden duplázásával duplázásával szemberöhögne szemberöhögne. . mintha mintha minden minden egyes egyes alkalommal alkalommal, , mikor mikor újra újra ráírok ráírok valamit valamit egy egy kis kis tűt tűt szúrna szúrna belém belém, , mikor mikor az az a a valami valami egy-az-egyben egy-az-egyben megduplázódik megduplázódik . szörnyű szörnyű. . kétségbeejtő kétségbeejtő. . nem nem vagyunk vagyunk barátok barátok ezzel ezzel a a lappal lappal. . sőt sőt: : ellenségek ellenségek vagyunk vagyunk. .

minden minden eltűnik eltűnik róla róla, , egy egy idő idő után után, , a a lap lap megint ,megint üres üres marad marad addig addig, , amíg amíg össze össze nem nem szedem szedem a a bátorságom bátorságom, , hogy hogy újra újra ráírjak ráírjak. . gondolom gondolom már már észrevetted észrevetted: : most most is is épp épp ráírok. vagyis vagyis így így nézne nézne ki ki, , ha ha rá rá írnék írnék, , vagy vagy valahogy valahogy ilyen-formán ilyen-formán. . kétségbeejtő kétségbeejtő szerinted szerinted is is, , tudom tudom. . szörnyű szörnyű. . semmit semmit sem sem lehet lehet visszakövetni visszakövetni ezen ezen a a lapon lapon rendesen rendesen, , ott ott a a szó szó képe képe meg meg a a jelentés jelentés, , a a jelentései jelentései, , egy egy másik másik szóban szóban, , egy egy másik másik szó szó alakjában alakjában, , de de az az már már nem nem ugyanaz ugyanaz, , mint mint az az előző előző szó szó, , mert mert az az csak csak a a szónak szónak a a képe képe, , ez ez meg meg maga maga a a jelentés jelentés, , az az összes összes jelentések jelentések, , a a mindene mindene, , a a lelke lelke a a szónak szónak, , amibe amibe kapaszkodunk kapaszkodunk, , mikor mikor kimondunk kimondunk olyasmit olyasmit, , hogy hogy: : aha aha, , szeretlek szeretlek, , nem nem, , de de, , hát hát, , s akkor mi s akkor mi, , nap nap, , nap nap, , kék kék ((kékül kékül,, kékít kékít,, kéket kéket)), , vagy vagy más más ilyen ilyen szavakat szavakat. . ott ott a a szavak szavak, ,amit amit mondtam mondtam ((leírtam leírtam, megírtam megírtam)) és és ott ott vannak vannak, , mellettük mellettük kigúnyolásomra kigúnyolásomra, , megalázásomra megalázásomra a a jelentéseik jelentéseik, , csak csak azért azért sem sem egymáson egymáson, , egymást egymást fedve fedve. . ha ha azt azt kezdem kezdem el el képzelni képzelni magamról magamról, , hogy hogy én én valamiben valamiben nagyon nagyon jó jó vagyok vagyok, , valamit valamit nagyon nagyon jól jól csinálok csinálok és és én én valami valami nagyon nagyon nagyot nagyot alkottam alkottam, , akkor akkor csak csak elő elő kell kell vennem vennem ezt ezt a a papírt papírt és és írnom írnom kell kell rá rá ((már már a a gondolattól gondolattól is is összerándul összerándul a a gyomrom gyomrom)),, hogy hogy megállapítsam megállapítsam: : még még senki senki sem sem vagyok vagyok. . szavaim szavaim nem nem egyenlőek egyenlőek szavaim szavaim jelentésével jelentésével. . hogy hogy lehet lehet valaki valaki nagyon nagyon jó jó valamiben valamiben, , hogyan hogyan alkothat alkothat valamit valamit, , ha ha még még beszélni beszélni sem sem tud tud. . tanuljon tanuljon meg meg beszélni beszélni. . s s csak csak utána utána akarjon akarjon mondani mondani, , vagy vagy próbáljon próbáljon mondani mondani valamit valamit. .

Nincsenek megjegyzések: